Happy Holidays :) - Reisverslag uit Canberra, Australië van Aishah M - WaarBenJij.nu Happy Holidays :) - Reisverslag uit Canberra, Australië van Aishah M - WaarBenJij.nu

Happy Holidays :)

Blijf op de hoogte en volg Aishah

08 December 2014 | Australië, Canberra

Helloo lieve mensen,

inmiddels alweer de decembermaand in! De tijd vliegt weer voorbij. Ik hoop dat jullie allemaal een goede Sinterklaas hebben gehad. Met of zonder zwarte pieten? Ik heb me niet verdiept in de pieten, omdat ik het zo'n ophef voor niets vond! Maar pepernoten en speculaas zou ik gemist moeten hebben, totdat ik laatst een zakje pepernoten vond in een delicatessenwinkel! Super awesome :D. Toch nog een beetje sinterklaas. Daarbij vierden mijn Duitse gastgezin ook st. Nicolaus op de 6e van December. Ik had zaterdag kleine cadeautjes in mijn schoen. Haha. Super lief :)

Het is nu hartje zomer in Canberra. Even in de zon zitten zit er niet gauw in. Je verbrand ongeveer levend zonder zonnebrandcreme, een hoed of een zuchtje wind. Maar de temperatuur past goed bij mij zoals velen van jullie weten. Ik klaag absoluut niet! Alleen die ene middag dat het 39 graden was...

Het is inmiddels 3 weken geleden dat ik terug kwam uit Melbourne, na een geweldige ervaring te hebben gehad op de Great Ocean Road. We hebben een auto gehuurd en zijn rondgereden met 4 meiden in totaal. Wat een bijzondere ervaring! Het was ongeveer 20 graden kouder dan in Canberra, het regende en we moesten zelfs een Aussie trui aanschaffen van de Victoria Markets in Melbourne (aanrader!). De club meiden was echter zo enthousiast en hilarisch, dat we niet hebben geklaagd. We hebben 2 nachten in een hostel geslapen en (jaja) ik heb een nacht gekampeerd. Goed he! Illegaal en in de stromende regen in de middle of nowhere. Maar wat een ervaring! In de natuur van Aussie. Met geluid van kangoeroes/wombats of koalas?? op de achtergrond, die langs de tent hopten/liepen/kropen. Wat er allemaal voorbij liep in de nacht blijft een raadsel! Haha.

De Great Ocean Road was zo prachtig. Het gaf een ontzettend vrij gevoel om kilometers te rijden op de weg en gewoon alleen maar mooie natuur te zien. De rotsen aan de kust waren zo onwijs mooi. Het water helderblauw. En oppervlakten die wij ons niet voor kunnen stellen in ons kleine landje. Zo ver als je kon kijken alleen maar natuur, bergen, groen, soms afwisselend regenwoud. We waren in totaal 4 dagen op pad. De nachtbus op donderdagavond om 23.55 genomen vanuit Canberra, en om half 8 smorgens kwamen we (best wel brak) aan in Melbourne. Haha. Niet een comfortabele rit, maar scheelt ons behoorlijk veel tijd! Vrijdag Melbourne verkend, en zaterdag de auto opgepikt. Rijden in Melbourne is met risico voor eigen leven... Zondagavond weer teruggekomen in Melbourne en Maadag hebben we ook weer 8 uur moeten reizen om terug te gaan naar Canberra. In Europese termen lijkt dit veel. In Aussie is het niks.... We weten dat er veeeel langere ritten zijn!!

Vorig weekend heb ik op de kids gepast, omdat paps en mams een weekendje naar Sydney waren. Ik had 11 dagen achter elkaar de kids. 's Ochtends klaarmaken, met ze eten, ze vermaken, brengen/ophalen van school. Vooral het hele weekend was best pittig! Haha. Afgelopen vrijdag was ik daarom denk ik ook best moe en chagerijnig. Haha. Geen kids meer!! Nooooooooo.

Dus moeten we natuurlijk wat leuks doen in het weekend! Op vrijdagavond met een Nederlandse afgesproken die op de Nederlandse Ambassade in Canberra werkt voor stage. Was onwijs leuk! Om even lekker non stop Nederlands te praten! En oeii... wat werd ik me ervan bewust dat ik heel veel Engelse woorden gebruikte tijdens het praten. Dat krijg je ervan! Zaterdag heeft het de hele dag geregend en zou ik in de avond een zwembad-kerst-bbq feestje geven. Dit werd een zwembad-kerst-bbq-openhaard-feestje! We zijn ondanks de stromende regen toch nog het zwembad ingedoken! Haha. In e avond kerstmuziek, lichtjes en open haard aangezet. Voor ons was het het kerstgevoel. De aussies echter klaagden dat dit geen kerstgevoel was, en dat ze zon wilden, buiten zitten met een bbq en zwembad. Omgekeerde wereld! Haha.

Zoals het ook nog steeds gek voelt om een kerstboom te zien met 30 graden. Voelt gewoon echt verkeerd. Ik moet zeggen dat ik daardoor ook echt niet doorheb dat het alweer December is. Soms wou ik dat ik even om het hoekje kon kijken in NL en heeel even de kou kon voelen voor het December-gevoel. Maar daarna wel weer heel snel terug naar de hitte uiteraard :P.

Dit weekend ga ik kamperen op het mooiste strand van Australie! Niet zo ver hier vandaan! Onwijs cool en heeeel veel zin in. En.... raad eens waar ik ben met oud&nieuw! In de place-to-be met NYE. SYDNEY!!! Nouja, zoals je kunt merken zit ik hier voorlopig nog wel goed! Waarschijnlijk als het hier pas weer winter wordt verlang in naar warmte in NL. En voor nu ben ik blij dat ik lekker kan overwinteren in een van de mooiste landen van de wereld!


Heel veel liefs, knuffels en groetjes,

Aishah~




  • 08 December 2014 - 06:55

    Manoah:

    Sounds awesome! When are you coming on a trip to Bunbury:p?

  • 08 December 2014 - 08:53

    Sumaya:

    Hee meissie! Wat een verhaal weer ☺️ Kan niet wachten alles met eigen ogen te zien! En meer.. Om jou weer met eigen ogen te zien!!!

  • 08 December 2014 - 11:04

    Elsa:

    Blij dat je nog steeds zo ontzettend geniet en ik merk aan je verhalen dat de routine met de kids nu ook gewoon je doordeweekse leven is en vooral de andere dagen het ontdekken en reizen is. Gaaf om zoveel nieuwe vrienden te ontmoeten. Klinkt heerlijk meid! Ik vind de donkere dagen en de gezelligheid in huis voor nu best lekker maar vanaf januari heb ik het meestal alweer gehad.
    Geniet lekker! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Aishah

Heey allen, leuk dat je komt kijken op mijn pagina! It is Aussie-time. Ik zal op deze pagina jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van mijn avonturen in kangoeroe-land. Hiernaast uiteraard ook foto's en dergelijke plaatsen. Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik heb er zin in :D

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3465

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 05 Mei 2015

Mijn eerste reis

15 Augustus 2014 - 15 Augustus 2014

Life in Sydney & Canberra

Landen bezocht: