Let's go surfing! It's awesome, mate! - Reisverslag uit Broulee, Australië van Aishah M - WaarBenJij.nu Let's go surfing! It's awesome, mate! - Reisverslag uit Broulee, Australië van Aishah M - WaarBenJij.nu

Let's go surfing! It's awesome, mate!

Blijf op de hoogte en volg Aishah

06 Oktober 2014 | Australië, Broulee

Hello dutchies,

another update from this land down under. Missing you!
Ik ben net 2,5 uur terug van een week aan de kust. En ik kan maar een ding zeggen; wauw wauw wauw. Kan ik nog enthousiaster worden? Ik dacht dat ik al genoeg had gezien, maar dit land is simpelweg zo gigantisch groot om je iedere keer weer opnieuw versteld te doen staan. Laat ik maar beginnen om wat te delen. Vorige week zondag ging ik met mijn vriendin Naomi richting de kust. Mijn ''familie'' was al daar. Dit was de eerste keer dat ik, buiten Sydney om, verder heb gereisd dan Canberra. Ik zag wat meer van de natuur buiten onze omgeving om. De autorit was al mooi.

De kust ligt stukken lager dan Canberra, wat praktisch in de bergen ligt. De weg naar beneden was best scary. Scherpe haarspeldbochten en diepe afgronden. Gelukkig weet mijn Aussie vriendin Naomi alle in and outs van Australie, en reed zij dit enge stuk. Ik kon haar gezelschap houden met het keihard meezingen van allerlei liedjes die we meenamen voor onderweg. Na 2 uur kwamen we aan in Batemans Bay om te eten, het was al donker geworden. Laatste stukje naar Broulee gereden hierna.

Voor de volgende ochtend had ik ons ingeschreven voor iets wat al onwijs lang op mijn verlanglijst stond --> SURFEN :D. Dit was onwijs leuk om te doen. Ik ben nu al surfgek. Later tijdens ons verblijf heb ik surfboards gehuurd en ben ik (met wetsuits) het koude water ingegaan om de golven te trotseren. Het is hier nog lente, dus echt warm is het nog niet helemaal. Maar deze koukleum is best trots op haar prestaties in het water en kan nu zeggen dat ze kan staan op het surfboard en golven kan trotseren :).

Laat ik zeggen dat dit zeker niet de laatste keren waren. Die dag met Naomi en het gezin een prachtige wandeling gemaakt over een cliff langs de kust. Ik heb gewoon geen worden om deze pracht te omschrijven. Water is blauw en helder, wegens lente overal bloemen en groen. Gewoon een sprookje. Naomi ging die avond weer naar huis. De volgende dag zijn we naar een dierenparkje geweest waar ik ein-de-lijk een koala kon aaien. Ze zijn zo ontzettend zacht. You just want to cuddle them. Je kon er kangoeroes aaien en voeren, slangen vasthouden (wat ik absluut niet heb gedaan) en wombats aaien. Wombats zijn ook super schattige typische Australische dieren. Zijn familie van de koala.

Woensdag was Heidi jarig en hebben we haar verjaardag gevierd. Donderdag met de kids een wandeling gedaan rond een eiland in Broulee. Via een uitkijk konden we naar surfers kijken in giga golven. De volgende dag heb ik een fietstocht in mijn uppie gedaan van rond de 30 km. Langs de kust en off-road. Wederom. No words voor de prachtige natuur. De fotos laten het zien :).

Zaterdagochtend kwam Heidi terug met een andere vriendin van 2 dagen even terug naar Canberra voor werk. Deze ochtend ben ik wezen surfen en in de middag ben ik met Vanessa naar een oud dorpje gereden waar vroeger goudmijnen waren. Schattig om te zien! En dan nuuuu. Zondagochtend. Vanessa en ik deden een vroege ochtendwandeling over de cliff bij de oceaan en we zagen een dolfijn zwemmen met een baby ernaast. Melting away of cuteness in the early morning and being totally in love! In de middag weer gesurfd. Toen kwamen er wolken en begon het hard te stormen. De golven wipte je letterlijk uit het water met je board. Hmmmm. Toegegeven aan de kracht van de zee in deze tijd en maar het water uitgegaan.

Vanmorgen zijn we naar een strand geweest waar de kangoeroes rondhopten, we zeesterren hebben gevangen, wilde papegaaien hebben vastgehouden en gevoerd en zo hebben genoten van wederom de pracht van Australie. En nu is het 22:00 uur in de avond, ben ik tevreden en statisfied met een geweldige week. Tijd om zo lekker mijn bed in te kruipen. De kids hebben deze week nog vakantie. Morgen is het zover...! Ik heb 3 weken geleden een suggestie en een smeek gedaan bij de ouders of ik een kitten mocht zoeken en verzorgen in huis. En ze hebben na lang nadenken en veel enthousiasme van mij en de kids toegegeven :D. De zoektocht naar mijn nieuwe buddie is begonnen. Ik kan niet wachten!

In sneltreinvaart heb ik je door mijn avonturen genomen. Ik zie nog zo veel meer, maar het is simpelweg niet te vergelijken met Nederland. Ik wou dat ik alles kon delen :) Let's Skype soon! Enjoy the pictures.


Hugs, Aishah

  • 06 Oktober 2014 - 13:25

    Elsa:

    Wat een verhaal weer! Je blijdschap en enthousiasme spat van je verslag af!
    Nu wil ik wel heel graag een foto van jou staandend op de surfplank, terwijl je de golven trotseert! ;-) Die liggende is ook al gaaf hoor.
    Het klinkt helemaal top Aishah. je geniet en dat is top. Zal wel wennen zijn als straks het schoolritme weer aanvangt.
    En je hebt het voor elkaar, een kitten! Neem je die mee als je daar (ooit) weer vertrekt? Leuk hoor.
    Let's Skype soon!
    XXX

  • 06 Oktober 2014 - 14:13

    Elsa:

    Zag de andere foto's dus pas later...en daar staat al een foto van Aishah op de surfplank, staand, golven trotserend! Stoer hoor! En prachtige foto's.

  • 06 Oktober 2014 - 14:14

    Aishah M:

    inmiddels 36 fotos geplaatst. hij laat er nog maar 20 zien! Working on that :)

  • 06 Oktober 2014 - 14:19

    Manon:

    Heeee aussie!

    Jemig wat een super leuk verhaal weer om te lezen! Je enthousiasme springt uit m'n scherm, nu wil ik ooooook! :D Zo super jaloers als ik alles lees en hoe fijn je het daar hebt!
    En die foto's, vooral toen je in het water viel was erg charmant xD
    Neee hoor, super mooi en gaaf! Het is daar inderdaad echt heeeel erg mooi. Die foto's zeggen al genoeg, laat staan als je daar in het echt staat :)
    Ik mis je! We moeten inderdaad snel skypen en bijkletsen!

    En jij en de koude zee! Het is maar goed dat ik je alvast had vernederlandst en je in de noordzee liet zwemmen hihi :P
    Daar is ie idd echt heeeeel mooi blauw. En dolfijnen... ik kan op alles wel gaan zeggen hoe gaaf het is! Maar dolfijnen zien is toch wel echt super awesome!

    Geniet ervan, (doe je al met volle teugen maar toch), wij gaan hier de winter in. Snipperdiesnotverkouden en de zon is hier op dit moment ver te zoeken.
    Love yaaaaa! Miss you!

    Lieefs,

    Nonss

    It is not in the pursuit of happiness that we find fulfillment, it is in the happiness of pursuit. - Denis Waitley
    To describe happiness is to diminish it. - Henri B. Stendhal
    Happiness is in the heart, not in the circumstances. - Anonymous
    Joy descends gently upon us like the evening dew, and does not patter down like a hailstorm. - Jean Paul Richter

  • 06 Oktober 2014 - 15:06

    Noortje:

    Wauuww Wat gaaf! Klinkt echt fantastisch :D Wat doe je stoere dingen en ik word zo vrolijk van jouw vrolijkheid en enthousiasme :D Fantastisch... En ga echt genieten van de foto's. Graag snel skypen

  • 06 Oktober 2014 - 15:05

    Noortje:

    Wauuww Wat gaaf! Klinkt echt fantastisch :D Wat doe je stoere dingen en ik word zo vrolijk van jouw vrolijkheid en enthousiasme :D Fantastisch... En ga echt genieten van de foto's. Graag snel skypen

  • 06 Oktober 2014 - 15:07

    Noortje:

    WAT EEN MOOIE NATUUR

  • 06 Oktober 2014 - 15:47

    Sum:

    Wauwsieeeeeeeeeee!!!!!!!!!

  • 07 Oktober 2014 - 03:11

    Tante:

    Hoi Aishah,

    Ontzettend gaaf.

  • 28 Oktober 2014 - 12:57

    Danielle:

    Ik geloof dat ik op de verkeerde plek ben..

  • 29 Oktober 2014 - 04:23

    Aiis:

    Hahahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broulee

Aishah

Heey allen, leuk dat je komt kijken op mijn pagina! It is Aussie-time. Ik zal op deze pagina jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van mijn avonturen in kangoeroe-land. Hiernaast uiteraard ook foto's en dergelijke plaatsen. Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik heb er zin in :D

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 3458

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 05 Mei 2015

Mijn eerste reis

15 Augustus 2014 - 15 Augustus 2014

Life in Sydney & Canberra

Landen bezocht: