Isn't it great to be an Aussie? - Reisverslag uit Canberra, Australië van Aishah M - WaarBenJij.nu Isn't it great to be an Aussie? - Reisverslag uit Canberra, Australië van Aishah M - WaarBenJij.nu

Isn't it great to be an Aussie?

Blijf op de hoogte en volg Aishah

23 September 2014 | Australië, Canberra

Yes! It is great to be an Aussie. Aussies do a lot of sports, eat vegemite and toast for breakfast (iewl!), do lots of bbq, always were hats and sunglasses against the sun, LOVE coffee (still workin on that),and are simply just relaxed and nice people.

Ik geniet van de cultuur en de mensen hier. Zoals meesten van jullie weten heb ik een hele fijne verjaardag gehad vorige week. Ik ben onwijs verwend. De cadeautjes slingeren nog steeds rond in mijn kamer. Mijn gastouders hebben me zaterdag mee uit eten genomen in een heel leuk Japans restaurant, waarbij we om een grill heen konden zitten en de kok voor onze neus ons eten klaarmaakt op een super leuke manier! Eieren die rondvliegen, rijst die je moet vangen met een kopje. Klinkt heel apart, maar ja. Je moest je eten vangen! Haha.

De volgende dag kreeg ik taart voor ontbijt en was het huis gevuld met verjaardasliederen. Morten (de vader) was OOK jarig. Dat was leuk, om het samen te vieren. In de middag had ik een picknick met onwijs veel mensen die ik heb leren kennen van de kerk hier in Canberra. Dit is nu een vaste vriendengroep van mij geworden inmiddels :). In de middag organiseerde ik een Hight Tea voor de au pairs die ik ken hier in Canberra (er zijn ontzettend veel au pairs hier!!). Die kun je via een facebookpage meeten. Een heerlijke dag dus. Yeeey! En daarbij waren er ook nog veel gasten voor Morten. Dubbel feest en dubbel zo veel taaaart.

Dan wat avonturen die ik hier heb beleefd. Vanmorgen heb ik een stuk gefietst na de kids naar school te hebben gebracht. Inmiddels krijg ik al flinke beenspieren van al dat mountainbiken! MAAR fietsen is hier NIET zonder risico. Ondanks dat je een helm draagt en Canberra een van de beste plaatsen is om te fietsen. Er is een vijand van fietsers. Genoemd: MAGPIE. Dit zijn grote vogels, een soort kraai-achtige vogel. Ennnn.... Deze vogels vallen je letterlijk aan.Terwijl je lekker aan het fietsen bent. Vanmorgen ben ik door twee vogels lastig gevallen. Eentje kwam tegen mijn helm en vloog daarna weer weg, terwijl ik heel hard de berg af aan het fietsen was. Toch vallen ze aan.. En de ander toen ik terugfietste. Deze probeerde me 3 x aan te vallen. Ze vliegen eigenlijk vooral tegen of net over je helm, maar er zijn verhalen dat ze je oren pikken of je gezicht..

Haha. Leuk he? Probeer nu nog maar ontspannen rond te fietsen. En dan heb ik nog een ''ontgroening'' gehad eergisterenavond. Ik zat lekker aan de open haard met Morten. Benen omhoog. Heidi ging naar bed. En opeens gilde ze. Ze schrok, want er zat een spin in de gordijnen. Ik dacht; oke. Zal ik wel of niet kijken? Uiteindelijk dacht ik; kom op Ais. Hoe erg kan die spin zijn? Morten had hem in een beker gedaan. Ik zag de poten al van ver en keek ik de beker en schrok me WILD. Deze spin was zo groot als je handpalm. Was harig en dik. En ik vond hem zo eng dat ik bijna huilde van angst. BAH. Ja, deze dieren kunnen gewoon je kamer inlopen als je je raam open hebt. Heel erg fijn. Heeeeeelp!! Haha. Waarom kunnen er geen koalas je raam inkomen? Veel leuker en schattiger dan zo'n eng beest. Gelukkig was deze niet giftig en was er verder geen reden voor paniek. Morten probeerde me te overtuigen dat ze handig zijn en vliegen eten enzo. Ik blijf erbij dat ze verbannen zouden moeten worden.

Volgende week ga ik een weekje naar de kust met mijn familie :). Zij gaan zaterdag al weg en ik ga zondag met een vriendin daarheen rijden. We hebben een huisje daar waar we lekker kunnen verblijven en ondertussen kunnen genieten van het strand. En dan ga ik ook mijn eerste surfles nemen :D. Sooo excited!! Dus dat is dan even lekker een weekje ertussenuit. Ik ga zo lunchen met Heidi in de stad en vanavond met een paar meiden naar de film. Druk druk druk, maar het gaat goed met mij. Still alive and kicking! Enjoying my stay and the people AND my 3 cute and sweet kids. We schieten goed op. Gisteren waren ze wel wat stout en moesten er wat maatregelen aan te pas komen, maar dat hoort erbij. Haha.

Leuk dat je mijn blog gelezen hebt en leuk om wat vanuit Nederland te horen iedere keer! Mochten jullie mij nog niet op Skype hebben, dit is mijn naam; Aussieaishah. Tot op Skype/whatsapp/facebook of mijn volgende blog.


Have a good day mate :D

Lots of love, Aishah

  • 23 September 2014 - 10:20

    Manon:

    Olaaaa lieffie!!

    Super leuk om je verhalen te lezen iedere keer! Het klinkt daar zo leuk!
    Oké, op de Magpie en spinnen na. Al moet ik zeggen dat ik de Magpie wel aan zou kunnen, de meeuwen hier in Katwijk zijn exact hetzelfde als je met eten de straat op durft in het dorp hahaha.
    Spinnen is een heel ander verhaal, jij huilde bijna, ik denk dat ik met PTSS wiegend in een hoekje van de kamer zachtjes had gehuild van angst xD Ik weet nu in ieder geval wat me te wachten kan staan als ik daar naartoe ga hihi.

    Echt super leuk dat je daar nu al zoveel vrienden hebt, bent gesetteld en gelukkig overkomt in je blogs, neem aan dat je dat nu ook wel bent ^^
    Geniet ervan! Pas op met surfboarden en geniet van je vakantie en de kids! Ze klinken super lief!
    Gister haalde ik een kind uit de wachtkamer op en die begon keihard te krijsen toen ie me zag, al die mensen vermaakt naar me grijnzen... grootste uitdaging ever was dat tot dusver hahaha. Jouw kids klinken een stuk liever hihi.

    Enjoyyy skattie! Miss you!! Snel bijkletsen via skype!

    A friend may well be reckoned the masterpiece of nature. - Ralph Waldo Emerson
    To the query, What is a friend? his reply was A single soul dwelling in two bodies. - Aristotle
    We are like angels with just one wing. We can only fly by embracing each other. - Anonymous

  • 23 September 2014 - 15:33

    Elsa:

    Hey lieverd,
    Je klinkt al meer en meer als een Aussie :-) Ik herken je omschrijving van de mensen daar. Dat was precies mijn indruk ook toen ik er was. Een mooi land om te leven. En ik ben blij dat je zo geniet. En helemaal blij dat je verjaardag echt echt is gevierd! Dat verdien je, uniek als je bent.
    Die spinnen klinken voor mij ook absoluut niet fijn. Ik weet in Zuid Afrika dat er een paar achter de schilderijen zaten in mijn slaapkamer en dat mijn gastheer ook zei dat ik mij daar niet druk over moest maken...jaja....Ik had nog liever Lizzards op de muur.
    En die Magpie's lijkt mij wel een uitdaging. Tennisracket mee onderweg?
    We proberen deze weke nog te skypen, voordat je het avontuur induikt en letterlijk de zee induikt. Heerlijk voor je!
    Stay tunes and close to Him.
    Hug!

  • 24 September 2014 - 09:30

    Noortje:

    Super leuk om te lezen Aiss. Echt gaaf.
    Leuk om te horen dat je het zo goed hebt en lekker (aka gezellig) druk bent. En dat ze vega eten hebben :D hahaha. Ik zou graag op bezoek komen en zien wat jij ziet.

    Veel plezier aan de zee!!

  • 29 September 2014 - 23:45

    Sum:

    Great to hear sweety :) Lets Skype!!!!

  • 02 Oktober 2014 - 07:48

    Grace:

    hoi Aishah,

    Je maakt mooie en spannende dingen mee. Met name met de Australische dieren, naar ik zo begrijp. Ik ben blij dat je zo geniet. Wij hebben gisteren met z'n allen Anne uitgezwaaid. En ik heb net gezien dat ze geland is in Perth. Dus voor haar is ook een nieuw avontuur begonnen. En voor ons een lege plek in huis. Snif snif. Maar goed, het is maar voor een half jaar. Wij hebben nog steeds heerlijk nazomer weer, wat fijn is voor mijn training. Gisteren samen met Elsa 23 kilometer gelopen! Als je deze reactie leest ben je waarschijnlijk al weer terug van je weekje aan de kust. Ik zou zeggen: werk ze, geniet ze. groetjes Grace

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Aishah

Heey allen, leuk dat je komt kijken op mijn pagina! It is Aussie-time. Ik zal op deze pagina jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van mijn avonturen in kangoeroe-land. Hiernaast uiteraard ook foto's en dergelijke plaatsen. Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik heb er zin in :D

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 3456

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 05 Mei 2015

Mijn eerste reis

15 Augustus 2014 - 15 Augustus 2014

Life in Sydney & Canberra

Landen bezocht: